عواقب پاندمی کرونا موجب شده که وین پس از سه سال متوالی کسب عنوان نخست رتبه بندی واحد اطلاعات مجله اکونومیست، اما در سال ۲۰۲۱ دیگر بهترین شهر محسوب نشود

وین دیگر بهترین شهر جهان از نظر کیفیت زندگی نیست.

عواقب پاندمی کرونا موجب شده که وین پس از سه سال متوالی کسب عنوان نخست رتبه بندی واحد اطلاعات مجله اکونومیست[۱] اما در سال ۲۰۲۱ دیگر بهترین شهر محسوب نشود  و حتی بین ده شهر نخست جهان از نظر کیفیت زندگی قرار نگیرد.

شهر وین پایتخت اتریش در فهرست امسال در جایگاه دوازدهم این رتبه بندی قرار گرفته است. شهر بندری اوکلند نیوزیلند به بالای این فهرست راه پیدا کرده و پس از آن اوزاکا در ژاپن و آدلاید در استرالیا قرار گرفتند. در انتهای این فهرست، باز هم دمشق پایتخت سوریه به عنوان بدترین شهر جهان از لحاظ کیفیت زندگی شناخته شد.

همه گیری بیماری کرونا، در کیفیت زندگی در شهرها تأثر جدی گذاشته و منجر به سقوط بسیاری از شهرها در رده بندی کیفیت زندگی شد. میانگین نمره ­ی کیفیت زندگی برای شهرهای حاضر در این فهرست تقریباً هفت واحد پایین تر از فهرست سال گذشته بود و شهرهای بزرگ اروپا بیشتر تحت تاثیر این همه گیری قرار گرفتند.

مقررات سفت و سخت دوران قرنطینه یا فشار زیاد روی سیستم بهداشتی در اروپا نسبتاً بیشتر از سایر نقاط جهان بود. از جمله دلایل موفقیت اوکلند به عنوان قابل سکونت ترین شهر جهان، «رویکرد موفقیت آمیز در مهار پاندمی» عنوان شده است.

هشت مورد از ده نزول شدید در رتبه بندی مربوط به شهرهای اروپا بود. هامبورگ بیشترین افت را ثبت کرد و ۳۴ پله سقوط کرد و به مکان چهل و هفتم رسید. با این وجود، دو شهر از اروپا در فهرست ده شهر برتر دنیا قرار گرفتند: زوریخ در جایگاه هفتم و ژنو در مکان هشتم.

منبع:

https://www.nachrichten.at/panorama/chronik/wien-ist-nicht-mehr-die-lebenswerteste-stadt-der-welt;art۵۸,۳۴۱۱۲۲۰


[۱] EIU

کد خبر 6702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =